• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skrivit över min bostad på min bror, kan dem göra en utmätning i alla fall?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Tack för förklaringen, då tror jag ja är med i svängen.
Tex
En bil med bil lån skrivs på en annan utan att lösa lånet är ett brott.
En bil köpt med blancolån skrivs på en annan är inte.

Är det korrekt?

Om det finns kreditköpsnoternig vet jag inte ens om ägarbytesanmälan går igenom hos transportstyrelsen.

Om du ger bort egendom med värde när du är eller riskerar hamna på obestånd kan vara brottsligt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Om det finns kreditköpsnoternig vet jag inte ens om ägarbytesanmälan går igenom hos transportstyrelsen.

Precis. Den blir belagd med kreditspärr, och så länge man inte häver den genom att reglera skulden så går inte ägarbytet igenom, och långivaren behåller sin rätt att ta tillbaka bilen.

Förr gick ju folk till banken och gjorde upp när bilar med lån skulle säljas privat. Jag vet inte hur de gör i dagens moderna samhälle.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Tycker jag inte för betalade fortfarande det jag kunde på alla lånen min bror fick den i gåva för över ett år sedan mer än ett år sen så hur brottsligt är det.
Och det du kallar för bedragarna Börsmäklare från Sverigeja de ringde mig jag blev intresserad och vet inte varför jag investera 500 000 men i min egen bank
Sen när jag ville ha tillbaks min avkastning då började hoten och utpressningarna hoppas det klarnar

Om dwt är brottsligt beror på om du var eller riskerade hamna på obestånd då.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp